Ups and downs.

Assalamualaikum.

Jap, kalau nak marah sbb dah lama tak update, marah lain kali. Sekarang ni seriously tgh sedih dan down. Dan saya memang nak luah kat sini.

So, saya pernah dipuji kerana speech presentation yg cukup baik that I got 9.5/10. Saya juga pernah merasa markah turun disebabkan groupmate yg tak cooperate. Dan saya juga pernah dirasa ditengking dalam kelas di hadapan semua orang oleh lecturer yg sama yg memuji saya. Dan, sungguh saya mmg jenis manusia cepat down. Bukan sebab kena marah dpn semua org. Tapi sebab semua org pandang saya mcm I've done a really big mistake. Really big.

Begini ceritanya. Kitorang semua kena submit an assignment on paragraph writing. So, I submitted it. Ntah kenapa bijak sangat, boleh pulak tak rewrite the cancelled outline of the paragraph. Oh tolonglah buat-buat paham apa yang ingin kuceritakan ini. I was too panic that I forgot to notify the lecturer bout that. Since that very evening ada kelas dia, dan I came to her room and she's not there, submit ptg je la.

Oh bad timing. Dia dah mark assignment kitorg, and some of us gave her a piece of shit. She was really pissed off. Dan tindakanku menghantar outline tersebut seperti menyimbah petrol di atas api yg sedang membara. Great -.- Makanya, merasalah diri ini ditengking di hadapan semua. Tapi memandangkan saya mempunyai kebolehan membuat muka selamba apabila dibebeli, it doesn't matter at all. Tapi bila fikirkan classmates yg pandang semua tu, sungguh saya rasa bersalah.

Jadi, dia lebih tambah marah lepas tu. Sungguh, guilt is all I can think of masa tu. Dan lepas tu, ada gak yg pandang semacam. Oh lagi la rasa down. No, I didn't tell anyone bout this. Tak tahu pulak kenapa nak cerita kat sini. Saya rasa tersangat aaaaaaaaaaa, tak boleh describe. I didn't want to tell anyone, so I tell Him.

Daripada konon kuat tak nak menangis, I cried. I cried really bad. But knowing He would always be with me, somehow buat saya lega. Dan Dia bagi idea pulak tu :) So, lepas habis kelas pukul 12 nnt, nak rushing pergi beli kek for that lecturer. An apology cake. Wish me luck!

Okay, sekarang boleh marah tuan punya blog ni :P

Comments

  1. ok ini sweet sangat, beli cake for a lecturer. i want to be your lecturer!!

    masa kena marah kena tengking tu, kita selalu buat muka takde perasaan @ senyuuuumkan saja.


    tapi dalam hati terbelah hancur menjadi keping-kepingan...

    ReplyDelete
  2. what are you gonna teach me? heeee

    hoho sebenarnya di dalam hati pun tak merasa apa-apa.

    ReplyDelete

Post a Comment

say nice things :)