Thursday Throwback #1 : Kenapa Saya Suka TGB Semester 1

Kenapa ada semester-semester pulak ni? Sebab sepanjang duduk TGB tu takdenya 24/7 happy je. Hell pun ada gak. Tapi takpe this time kita cerita yang seronok-seronok je, k? Senyum.

FYI, sebelum TGB, Sains Johor adalah sekolah terchentaaa selepas keluar dari SMKSM. Dan FYI juga, hatiku ini tak pernah rela ke situ. The very reason nak pindah adalah sebab masa tu ada krisis dengan Fizi. Pastu kat SMSJ kena belajar Bio huaaa tak rela. Jadi the very first sebab kenapa saya suka TGB adalah sebab dapat belajar Account. Solid bukan sebab tersebut?

Dan sebab lain adalah makanan yang best! Saya tak makan pedas tapi SMSJ selalu serve makanan pedas so makanan kat DS TGB adalah yang paling heaven la selepas Mama. For sure, Mom's is undefeated. Sebab makanan itu juga la berat naik dari 40 ke 47. Berat terkini adalah 45. Ha mmg susah nak turun since form four. 

Dan yang seterusnya adalah bilik yang supercalifragisticexpialoducious! Rumet yang tersangat baik hati dan seriously kitorg rapat gila dulu.  Aaaaa rindunya kat Diana Laila Syikin. Ingat lagi Diana greet on the first day cane, "Kita rumet tau." Haha. Dan sebab cadar katil yang standard semua mesti warna biru. Yes, my fav :)


 Lepas tu sebab aktiviti kot. Dolu-dolu mana ada Minggu Aktiviti, MRSM je ada huii. Dan banyak lagi aktiviti, lagi-lagi dgn homeroom la paling best. Dan sistem belajar dia yg lain k ada prep aku suka prep so what? Best apa walaupun aku jarang belajar time prep keh keh keh. Oh dan grading system yang pakai pointer tu pun best jugak.

And awesome people! Idk why tapi masa awal-awal tu takde rasa insecure. Salah satu sebab mungkin kerana ada Izzati Junaidi kot. The feeling of togetherness tu cehh. Dan kerana ada homeroom yang bertindak seperti keluarga sendiri oh we love you, Miss Ida :* The teachers are nice and kind maybe sebab saya ni budak baru belajar mintak galah tolong jolokkan kot. And le classmates hee.

K till the next part bye assalamualaikum.

Comments

Post a Comment

say nice things :)