The Journey

Assalamualaikum.

Heyya your favorite used-to-be-earning-cash-from-Nuffnang blogger is back! With a full determination to constantly update this page! Okay, maybe not.

Seriously aku trembling and shaking ha sekarang ni. I'm running out of ideas and words nak tulis pasaipa but hmm I try k i try.

The Journey cuz I've recently watched the movie Jumaat lepas and the journey I've been through for this two and a half months while I'm not writing here.

From Wikipedia

K the movie first la kan. TOLONG LAAA PERGI TENGOK! Haa caps lock ko which means I'M DEADLY SERIOUS, FOR GOD SAKE! Bukan selalu local movies hebat cemni dan dari segi jualan pula, dah lama dah dia kalahkan KL Gangster yang ntahpape tu dan Ombak Rindu kesayangan rakyat Malaysia yang berhati tisu (seperti aku dan keluarga yang gigih engko pergi tengok sekeluarga kat panggung wayang lol). Aku mention pasal kutipan tiket sebab selalunya cerita local yang lain daripada yang lain mcm my all-time fav, KIL dan Psiko Pencuri Hati mmg sikit benor sambutannya. Padahal storyline berbeza, sinematografi cantik dan provoke minda kita untuk think beyond and out of the box. The Journey ni mmg kau boleh relate to every scenes. Sape yang close dgn bapak dan tersangat tak close dengan bapak, mmg hmm tersedu-sedan ko. Aku keluar dok sedut hingus pastu eh mata bengkak pehalllll? Pastu mmg la dia tunjuk Malaysia ni cantik sebenarnya. Takyah nak pergi Maldives semata nak rasa berenang dalam air hijau/biru jernih nampak dasar.

And my own journey, opkos. Alhamdulillah, December lepas dapat la den merasa hengpon idaman di tangan sendiri. Half the cost guna duit sendiri huish lagi la rasa terharu. And sebenarnya, sejak baru masuk INTEC this year, it's kinda tough for me actually. Subjek sekepuk semua yang banyak kena baca. No, mmg aku suka subjek cenggni tapi mcm banyak sangat tak kena for each subject. Ada yang lecturer mcm tak best, ada subjek yang belajar hoi senang buat exercise hoi kacang tapi bila test hoi mana pergi idea terbang mana pergi?! Dan hmm love life? Ntah, aku masih lagi belum move on daripada dia. Dah lama, bukan sebulan dua dia pergi tinggalkan aku. Lama. Lama sangat. Dan aku rindu. Sebab masa dia masih ada, he showed that he needs me dan lately, jarang sangat dia whatsapp ke im kat fb ke tanya khabar ke mintak nasihat ke. Macam dia dah boleh hidup berdikari tanpa aku. Aku pulak yang selalu support dia dulu rasa mcm tak boleh nak teruskan hidup. Aku pulak yang rasa lemah hmm. Sungguh, aku doa hari-hari biar dia sedar kewujudan aku kat sini. Sebab Allah yang pegang hati ni, yang bolak-balikkan hati ni. Tapi hmm, ntah la aku yg lost faith dengan dia. Mana mungkin abang sado mcm dia nak pandang aku yg super pendek dan hodoh ni hmm. Dan aku actually dah mcm tercrush kat somebody else tapi pelan-pelan rasa tu mcm tak ada sbb aku belum boleh move on haish.

And I'm this close to be a writer. Submitted my cerpen to a publisher and hee mcm terpilih je. But we'll see later.

So ya, that's all. Nanti iolss hapdet lagi. So much to write but so little time I have. Having Microeconomics quiz tumolo and Bio quiz (yes, Bio eventho aku tak sit pun paper tu masa Es Pi Yem dulu) on Wednesday. Pray for me, will ya? Thanks. Adios amigos. Assalamualaikum :)

Comments