9 years with you.

Firstly, aku nak cakap memang aku tak puas hati kat kau. Sebab Mem Besar asyik nak lebihkan kau jek. Tapi alhamdulillah, sejak aku sakit ni, kasih dia beralih arah pulak kat aku whaha *gelak jahat. Menatang Mentang-mentang kau kecik, kau boleh dapat semua. No no no, budak kecik.

Eh kau tau tak aku jeles nama kau sedap? Nama kitorang ni pulak yang ada Mus segala. Apasal kau yang terlepas? Kenapa?! Jap, aku cuba bayangkan nama kau ada Mus. Mustaqim? Musytari? Musta'mal? HAHAHA :)) Takpe, nasib badan kan, HAZIQAH :P


Tapi aku tak nafikan kau memang Grade A punya budak. Belajar pandai, tak pernah jatuh nombor 3. Even kau tak sentuh buku. Kalau baca buku, mesti lagi malatopp a kau
punya result en. Sukan pun terror, lagi terror dari aku. Aktiviti lain, jangan cakap. Semua kau nak masuk. Semua pulak tu kau nak menang. Heh. Hebat a tu?

Dah tu, kat sekolah, semua budak
perempuan nak melekat dengan kau. Kejap-kejap kau, kejap-kejap kau. Entah macam takde budak lelaki lain ke apa kat dalam kelas tu. Sebab tu a semua budak lelaki macam anti dengan kau. Tu lah pasal kau kena belasah teruk dengan diorang last year kan. Kesian kau, lebam sana sini. Eh tapi tu ke sebabnya?

Not to mention, muka babyface kau tu.
Memang senyuman kau menawan. Kalau kau senyum jek, tulang pipi kau both naik macam ex-boyf aku. Tsk tsk ;'( Jadi, bila dengan sedare ke, dengan mana-mana hot babes ke, mula a kau nak tunjuk muka comell kau tu. Suke a kau bila diorang cubit-cubit pipi kau? Ah, dasar budak kecik.

But the most important thing is; I love you! Umur baru 9 tahun, tapi matangnya kau, masya-Allah! Sumpah aku jeles kau boleh get along dengan Noh earlier than me. In fact, kau boleh get along dengan semua orang tak kira muda mudi, tua tui. Walau macam mana sakitnya hati aku kat kau, kau tatap adek terhebat aku wokk! Jom supel jom! (baca:shuffle)

Nanti dah besar, dah ada kerja best, dah ada duit banyak, jangan sekali-kali lupa aku. Aku tuntut kan
g di pintu syurga bhaha. Jangan nakal-nakal, jangan degil-degil lagi eh budak. Belajar betul-betul. Aku tahu kau pandai, beb. 5A sure dalam tangan kalau kau buat betul-betul *Advance punya wish 3 tahun :P Sayang kau gila a, muhammad adek!

HAPPY 9TH BIRTHDAY TO YOU, MUHAMMAD HAZIQ!

Ucapan sebenar tanpa hipokrit adalah; sudah-sudah a asyik birthday kau every year sambut. Bagi chance a kat aku dengan Ani sambut birthday pulak. Kitorang nak jugak merasa potong kek, tiup lilin segala. Last sekali aku sambut birthday ada kek, masa tadika T_T Kalau tahun ni Abah tetap lebihkan kau sorang jek yang ada kek, aku korbankan kau jadi kek birthday aku tahun ni whaha *gelak jahat lagi.

SUDUT MENGENALI HAZIQ









Kakak terhebat,
Zaty.

Comments

  1. haha ;D
    cute post.
    jom visit my blog plak.
    support tau.
    ekeke ;p

    ReplyDelete
  2. haha tersengih-sengih akak bace ni. haziq tu mmg comel la :) haha hepi bday to him !

    ReplyDelete
  3. happy birthday haziq..
    comel pic yg haziq tuang air tu :)

    ReplyDelete

Post a Comment

say nice things :)