Makk, panjangnya entry kali ni siap ada gambar sehh!

Hi, Malaysian! Eceh berlagak lebih pulak nak panggil readers sendiri Malaysian, mentang-mentang baru balik Singapore. Oh ya, terima kasih pada yang dah doakan keselamatan perjalanan kami. Alhamdulillah, saya kini menulis entry ini di rumah saya dan bukannya di rumah sakit :)

Seperti yang korang dah notice (KOT?), saya takde semangat nak pergi lawatan ni. Makanya saya tak tidur sampai Singapore haha asal macam teruja pulak. Kumpul kat sekolah, 0315 hrs. Mandi haruslah 0215 hrs, dengan nak blow dry rambut lagi gedik punya perempuan dah tahu nak jalan jauh asal basuh rambut grr.

Rupanya sampai sekolah dah ramai manusia masuk bas, maka saya jadi panik dan nervous. Nervousness mendorong saya bercakap dan mengunyah tanpa henti dari mula-mula duduk sampai dah lepas sempadan Singapore - Malaysia. Serious langsung tak berhenti dan sangat hyperactive sehingga dah terhempaskan dua kamera bukan milik saya T_T

Suasueykemoning (baca : suasana di waktu pagi)

Jiran depan.

Wah, garangnya pakcik imigresen Woodlands. Ain kena tengking sebab terlupa letakkan sling bag dia, takuttt! Tapi memang kitorang macam jakun kot. Baru sampai imigresen Woodlands, Seha dah cakap, "We're oversea!" Dah lepas imigresen masa dalam bas tengah check phone tetibe keluar SingTel instead of MY MAXIS, budak belakang dah sibuk tanya, "Kalau kita call orang Malaysia, berapa kena charge ek?" Macam diri sendiri bukan warganegara Malaysia jek ==

Dan destinasi pertama kita, Marina Bay yaww! =D Kitorang stop kat The Fullerton Boat House dan mula lah mengexplore macam orang baru first time pergi luar negara. Okay, kami budak kampung pedalaman, memang haruslah perangai sebegitu. And this was my third time kot. First and second pergi Indon, dong!

The Fullerton Boat House :D

Marina Bay Sands.


Saya tak tahu apa yang Puan Norhayati cuba terangkan tapi beliau sungguh comel!


The Merlion, Marina Bay.


Kami! ^^

Then kitorang jalan depan sikit pergi Esplanade. Takde apa sangat kot sebab tak dapat masuk theater tsk tsk. Then masa tunggu coaster cikgu-cikgu penuh dan kami bersantai-santaian sambil merusuh kerana mogok lapar, tetibe saya rasa haus haha paham tak kaitannya? Dan saya gedik nak minum Coke dan Coke gedik nak masuk mulut saya maka Coke pun tersembur dan mengotorkan baju saya. Akhirnya saya tukar baju yang sepatutnya pakai waktu malam dan dapat sedondon dengan anak Ayah Aji yang handsome hehe :P


Lampu jalan yang saya rasa sangat unik sebab kat Malaysia macam takde. Correct me if I'm wrong.


Esplanade :D

Seriously terbaik, wokkk! Nak yang colour biru tu untuk Audi saya tapi Audi gitar lah pulak T_T

Sok-sok malu :P

Gents yang turut kami lawati haha.

Lokasi pengotoran baju oleh sang Coke durjana.

Kemudian, kami ke Chinatown, baby! :D Turun terus cari toilet dasar kawan baik syaiton == Dan dapat masuk free sebab abang jaga tandas tu takde change in cents hehe :P Lekit woh badan for sure kalau golek atas tepung mesti jadi semanis roti tisu whaha XD Keluar toilet, Nad gedik cari slippers. Penat gua speaking tapi beli kat tempat lain, sengal. Then beli souvenirs dengan budak lelaki yang mana turut memilihkan saya baju baru yang terus saya salin dalam bas lepas tu untuk terus kekal satu geng putih dengan semua :D

Chinatown Complex.

Slippers, S$5 sehh. Tapi Adhwa tak beli kat sini, dia pergi beli yang 3 kali ganda mahal ==

Eh asal panjang sangat cerita Singapore ni? Baik lah, bersambung di lain entry XD

p/s: Adakah saya ditakdirkan untuk bercakap panjang-panjang?

Comments