Sahaja aku mandi...

Alright, this is a true story. Takde based on dah, mmg true story gua takde potong mana-mana part. Sabtu lepas, lepas tengok Fara kat hospital then singgah Popular kejap beli colour board, we stopped at a mosque as masa tu dah Maghrib dah. Gua dgn Ma cuti, takkan nak turun pulak menyemak kat dalam tu. So bila Abah ajak turun, serentak lah jawab " Cuti ".

And this guy (you might know this guy, tanak buka aib sape-sape), bila Abah ajak turun sekali, he gave us the same answer, " Cuti ". At first, mmg muka gua nampak sangat terkejut tahap Dewa Brashma patung proto-Siva OMG-gua-dah-banyak-sangat-belajar-Sejarah. Tapi then gua just abaikan lah, kau punya pasal lah nak cuti ke uzur ke datang haid ke. Kau punya dosa dgn Allah, kot.

Then lepas Abah and Adik habis solat, Abah balik kereta terkejut gila kot sebab that guy tak join solat sekali. Maybe Abah ingat dia main-main kot time dia cakap dia cuti tu. And you know what did he say? " Kite belum mandi sahaja lagi. Tak sempat. Tadi pagi kerja sampai petang. Habis kerja terus ikut hantar pergi hospital ni. Subuh pun dah terlajak tadi. "

Kau tak rasa macam nak pelangkung ke jawapan dia tu? Bukan pelangkung jawapan dia, pelangkung diaaa! Weh lama sangat ke mandi wajib tu sampai satu hari main aci tinggal solat? Firm and strong sangat ke excuse kau tu? Kau buat apa malam tu mandi basah ke onani ke buat benda alah tu sekali pun, pagi pergi lah mandi wajib. Senang jek main bagi alasan cuti. Lelaki dgn perempuan totally versus.

In case kau pun sama dengan this guy punya perangai suka-suka bagi alasan tak sempat mandi wajib semata-mata nak tinggal solat, nah link cara-cara mandi wajib ---> Klik saya kalau tak awak sembelit. Tak puas hati, pergi taip sendiri " Cara-cara Mandi Wajib " kat Google searchbox tu. Please guys, don't give BANGANG excuses!

Comments