Crush #1

Okay, ni bukan nak cerita pasal Mr. Defender or whatsoever ke hape. Ni nak cerita pasal sorg mmt yg ada crush kat gua. Berapa kali dah dia bagi hint, berapa kali dah dia confess. Yeah, confess. Big word there; CONFESS. Gue pun tak pernah lagi confess kat Mr. Defender pfft -.-

And the story goes like this. Gue ada sorg kawan, Ariff. Last year, dia pergi audition (?) ke pemilihan yg I-don't-give-a-damn-'bout-that pun for RMC slash MTD. Masa tu, dia pun kenal lah dgn sorg mmt Kluang, si A, yg minat gue ni. Satu ptg, dia pergi amek handphone Ariff, ntahamende dia cari, dan dia pun dpt la number gue. Since then, kitorg pun contact sampai lah hari ni. Eceh hari ni. Okay lah, till present.

Idk what's wrong 'bout him, tp dia tak pernah jemu text gue eventho gue tak reply. Pagi, no reply. Ptg, cuba lagi. Still no reply. Mlm, tak putus asa. Almost everyday mcm tu.

Gue bukannya kejam. Okay, sikit lah kot. Gue mmg nak reply tapi gue tatau nak reply apa. Conversations with him were so boring and dull except masa gue masih ada something dgn Fizi. Masa tu mmg bodek habis lah mmt tu supaya aku tinggalkan Fizi and choose him instead.

And lps clash dgn Fizi, gue dah tatau nak bual apa dah. '' Awak tgh buat apa? '' '' Tgk tv je. Awak? '' '' Tgk tv jgk. Boring kan cerita mlm ni? '' Lps tu dia jadi meleret sikit then bila gue tgh semangat reply panjang-panjang, dia pulak tetibe MIA. Amende tu?

Just one thing that I should bring up 'bout him. His patience. Since gue single, sampai jadi makwe Fizi, sampai clash jadi available balik then sampai gue tetibe ada crush kat Mr. Defender, dia sabar je tunggu gue. Alahai.

Tapi tu je lah. He never care, he never ask. What's important bila dia text gue hanya lah nak jadikan gue tempat dia meluahkan perasaan. Dan bila gue punya mode 'reply panjang-panjang' turns on, haa MIA lah pulak -.- Dia nak gue tapi tak pernah tunjuk yg dia betul bersungguh-sungguh. Asyik gue je yg kena memahami perasaan dia.

Example, masa Raya gue bagitahu gue dah clash. Baru ni, tetibe dia bagi hint mcm nak kat gue tapi cover dgn alasan '' Tapi awak kan dah ada pakwe ''. See? Dia tak pernah pun ingat apa-apa pasal gue. He's so full of himself. Dia cuma fikir pasal diri dia je.

And betul-betul baru tadi ni ha, gue text dia ;

Me : Kenapa awak masih sabar dgn saya lagi? Kenapa awak masih text saya eventho saya tak reply? Kenapa awak baik sgt dgn saya? If you read this, takyah reply. Abaikan <-- Sbb gua tgh melayan perasaan masa ni.
Him : Oh. Okay. Kiranya awak tak suka lah saya text awak? K, lps ni saya tak kacau awak lagi dah. Tak contact awak lagi dah. Salam terakhir dari seorg kawan. Salam.

Dah, tacing pulak. Gua dah lah tak reti pujuk manusia. Mr. Defender pun gue tak pujuk. Coz gue tak reti. And when I say abaikan, maksudnya gue tak serius masa tu. Mr. Defender pun takde lah tacing bila gua tetibe cakap '' Abaikan ''. Cane lah dia nak tahu kalau every conversation nak cerita pasal dia je? Kan?

Oh btw, he's not that bad. Ada lah rupa. Badan taff, hampir nak masuk RMC kan. Dan tapi dia gagal. Ariff dpt, dia tak. Sekarang dia kat MRSM yg terpaksa dirahsiakan lokasinya. Kata secret ngehehe.

Dan kenapa gue cerita ni? Sbb gue tgh senggugut plus PMS sementara tgh tunggu Barca vs Real Madrid jap lagi pukul 4. Dah janji dgn Mr. Defender hee. Kbye.

Comments